Waardevolle Content Marketing

John Dekker - Abcoude

06-15037908 info@dhmd.nl

Waardevolle content

Waardevolle content? Wat is dat? De vraag is eenvoudiger gesteld dan beantwoord. Een marketeer denkt daar anders over dan een content writer. En aangezien de eerste vaak de opdracht uitzet ontstaat er veel belabberde content. Waardevolle content vraagt om moed. Klanten mee laten schrijven op je website? Geweldig! De receptioniste ervaringen laten delen op Twitter? Kan relevant zijn. Een externe specialist kritiek laten uitoefenen in een column? Gedurfd! Het zijn allemaal mogelijkheden die sommige bedrijven al met succes toepassen.

Geeft u dan alles uit handen? Nee: u wordt de spil in het uitgeefproces. Zie uw bedrijf eens als een krant die nieuws moet verzorgen. Waar dat nieuws ontstaat is niet iedere dag bekend, maar door goed te plannen blijft u volledig in control over de content flow. Planning is een key factor in content marketing. Dat vraagt om een goede organisatie. Om duidelijke doelen. En om continue analyse van het resultaat.

Wat is goede content?

Klanten zijn net mensen: ze moeten wel een reden hebben om naar uw site te gaan. Ze verwachten van u informatie, inspiratie en entertainment! Eigenlijk bent u het Acht Uur Journaal en GTST ineen. Informatie heeft u vaak wel om handen: nieuwe producten of nieuwe toepassingen komen vaak ‘natuurlijk’ al voorbij. Inspiratie is vaak veel lastiger: u heeft niet altijd iets bijzonders om te melden. Maar met een stukje planning kun je de natuur een handje helpen! Nieuwe trends en seizoenen zijn mooie aanknopingspunten. En voor wat betreft entertainment: uw bedrijf is vast en zeker een leuk bedrijf om voor te werken. Dus uw medewerkers hebben vast veel creatieve ideeen om uw klanten op originele wijze te verrassen!

Let op!

‘Veel’ is niet hetzelfde als ‘Beter’. Google heeft onlangs de zoekresultaten verder geoptimaliseerd. Het is nu vooral belangrijk om consequent en kwalitatief te werken aan content. En u redt het dat niet meer met de ‘beroemde’ SEO woorden alleen. Het gaat om samenhang. Het draait om kwaliteit. Daar is nog heel veel meer over te zeggen. Voor nu is belangrijk dat u onthoudt dat u liever goede content maakt in een lagere frequentie, dan een brei van artikelen die allemaal op elkaar lijken.

Buyers Journey

Wat u echt gaat helpen is het bieden van relevante informatie voor ieder moment in het verkoop (of aankoop) proces. Voor de diepgang van de informatie is het nogal van belang of u iemand ‘te woord staat’ aan het begin of juist aan het einde van het koopproces. En als u er dan ook nog eens voor zorgt dat die informatie goed en eenvoudig te delen is op FB of Twitter, etc., dan bent u pas echt spekkoper!

De laatste laag die u nog over alles heen kunt leggen is: onderscheidend vermogen. Maar dan in wat meer extreme vorm. Als het goed is heeft u immers al uw teksten, videos, tweets, etc. opgesteld volgens uw eigen schrijfwijzer. De saus die u er daarna nog overheen gooit maakt het pas echt Uw content. Daarmee maakt u uw klanten pas echt enthousiast! Onthoud dus bij alles wat u doet: U creëert uw eigen fans!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *